top of page
חיפוש

חנוכה


ומהנושא של בית , אני רוצה לעבור לדבר על חנוכה. כי מה זה חנוכה אם לא בית...

אל תכעסו עלי שאני מרבה לדבר על הנושא הזה, פעם כתבתי באיזה מקום בקשה לפרסם את אחת הסדנאות שלי, הגיבה אחת המשתתפות שקודם יהיה לה בית, ורק אחר כך היא תחשוב על לעצב אותו. מאוד נעצבתי בליבי על כך שזה האופן שבו היא תופסת בית, או לכל היותר עיצוב. ורציתי להגיד לה שעיצוב זה לא פונקציה של כסף, אם כי גם אני לפעמים מוצאת את עצמי משתוקקת לאיזה פריט יפה שבראשי יהפוך את המרחב שלי מחלל לבית. אבל באמת, בית זה מה שנמצא בלב, ומה יש לעיצוב פנים להגיד פה? אשתף אתכם בחוויית חורף שלי.

מכירים את זה שאתם הולכים ברחוב? יום שמש בהיר, ואתם הולכים לטייל, או צריכים איזה משהו וחולפים על פני חנויות הרחוב, אולי אחת מהן תיראה לכן מושכת, אבל ברוב המקרים אתם פשוט תחלפו על פניהן בלי להרגיש דבר.

עכשיו אתם הולכים באותו הרחוב. שעל לילה מאוחרת, ופתאום, מתחיל לרדת גשם. אתם מגבירים את קצב ההליכה אבל הגשם ממשיך ואתם מנסים לתפוס מחסה. בזווית העין אתם קולטים אור בוקע מאחת החנויות, אתם נכנסים מהר פנימה ומבקשים בחיוך מהמוכר במקום להישאר. ברגעים כאלה, נדמה שהמקום הקטן הזה, עם האור בפנים וקורת הגג נותן תחושה חמימה כל כך, החוץ גורם לך לרצות להרגיש בית.

זה בדיוק חנוכה. בשיא החורף. אתה מתכנס פנימה, וכל מה שחשוב לך זה המערכת העוטפת הזאת, שתוכל לשקוע לתוכה, ולהרגיש עטוף ומוגן. הרבה לפני התמונות שאנו תולים על הקירות, או על צבע הספה, יש את החוויה המגנה של הבית. והמקום בו אתה מניח את הראש.

דווקא כשהחוץ קר, וחשוך, הבפנים קורא לנו לחזור הביתה.

תאהבו את הבית שלכם. תדליקו בו נרות. תרגישו שהוא חלק מכם. ותתנו לו אהבה.


פוסטים אחרונים

bottom of page